Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

Egy családi tragédia után a tizenhat esztendős Jacob egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre kerül, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különös gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy az itt rejtegetett árvák többek voltak különösnél. Talán veszélyesek. Lehet, hogy jó okból zárták őket el egy kietlen szigeten. És valamiképpen legyen ez bármilyen valószínűtlen is talán még mindig élnek. Ez a nyugtalanító, réges-régi fényképekkel illusztrált regény élvezetes olvasmány felnőtteknek, tiniknek és bárkinek, aki élvezi a hátborzongató kalandokat.

Ransom Riggs írói pályáját nem követtem, csak booktuberek videóiban találkoztam vele. A honlapjáról (ami amúgy kifejezetten jól néz ki) meg lehet tudni, hogy az írás mellett szeret fényképezni és régi fotókat gyűjteni, némelyiket a könyvében is felhasználta. Szeretem a régi (de eredeti) képeket, és elég sok pozitív kritikával találkoztam a könyvvel kapcsolatban, úgyhogy nagyon régóta vártam, hogy legyen időm elolvasni.



"Ha valaki nem engedi be az embert, egy idő múlva már nem kopogtat. Érted?"


Ritkán indul ennyire negatívan a kapcsolatom egy főszereplővel az első fejezet után. Jacob viszont rendkívül hamar ellenszenvessé vált. Ráadásul a viselkedése alapján nem tűnt 16 évesnek. (Vagy ilyenek az amerikai 16 évesek?) Megtekintéséhez jelöld ki!Megpróbálja magát kirúgatni a családja boltjából, és szándékosan szabotálja a boltvezetőt. A szüleivel nem törődik, nem próbálja megváltoztatni a kapcsolatát, még azután se, miután látja, hogy az apja a szigeten maga alatt van.

A történet nem érzem teljesen kidolgozottnak, és vannak ellentmondásos részletek. Nekem legalábbis pár kérdésem felmerült, különösen a szigeten történtekkel kapcsolatban, amelyekre nem kapunk logikus magyarázatot és így összedobottnak hat az egész. Sajnos így sem izgalmas, sem hátborzongató élmény nem volt számomra. Pedig annyi mindent ki lehetett volna hozni belőle.A különleges gyerekeknek különleges képességeik vannak, de személyiségük, kiforrott jellemük nem annyira. Ugyanez a probléma felmerül a szülőknél is: kevésbé kidolgozott a személyiségük, és keveset is szerepelnek a történetben, pedig szerintem érdekesek lehettek volna.Ezek mellett a legnagyobb probléma számomra a képek voltak. Olyan jó ötletnek tűnt, a valóságban viszont nagyon erőltetettnek hatott a képek megtalálása és a történetbe illesztése. De az egyik legzavaróbb, hogy néhány karakterekről mutatott képeken (pl. Emma vagy Jacob nagyapja) mindig más és gyakran különböző életkorú személy volt látható.


Az az igazság, hogy ugyan engem nem fogott meg Vándorsólyom kisasszony világa, kicsit azért látom, hogy miért ez a nagy hype körülötte. Fiatalabbaknak, és azoknak ajánlanám, akik szereti a könnyed, kissé hátborzongató olvasmányokat.

Értékelés:

Megjegyzések

  1. Szia! Egyetértek,engem sem fogott meg ez a könyv,bevallom nem is bírtam végigolvasni,ellentétben a filmmel,ami viszont tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy egyetértünk. Bár nekem a film se tetszett annyira, inkább csak a képi világa. meglepően színes volt. :)

      Törlés
    2. Ha szabad nekem is megszólalnom, akartam adni egy esélyt én is a könyvnek, de az értékelésed lebeszélt róla. Viszont a filmet élveztem, szerintem nagyon jó hangulata volt, amolyan egy kellemes vasárnap délután egy pohár tea mellett nézendő.

      Törlés
    3. Ha a film tetszett, akkor lehet, hogy a könyv is tetszene, ne hagyd, hogy én eltántorítsalak tőle. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3