Harry Potter Book Tag

Egészen tavalyig hagyomány volt nálam, hogy minden évben karácsonykor elolvastam mind a 7 HP részt. Idén azért tettem le róla, mert már szinte kívülről fújtam az egészet, és jobbnak láttam, ha halasztok egy kicsit, hátha addigra visszatér megerősödve a varázs. Hogy ne maradjak ki most se a mókából, kerestem egy Book Taget, amit itt találtam. Ha kíváncsi vagy rá, olvass tovább! 

Ha nem olvastad még mind a 7 részt, akkor gyere vissza később, mert spoilert tartalmazhatnak számodra a válaszok!










Melyik a kedvenc könyved?
Harry Potter és a bölcsek köve. Az összes részt nagyon szeretem, de az első számomra különleges. Még 10 éves koromban kaptam, karácsonyra, akkor kezdtem el várni a levelemet, és akkor kezdődött a varázs.

Melyik a kedvenc filmed?
Fúú, nagyon nem szeretem a filmeket, de ha muszáj, abból is az elsőt mondanám.

Melyik könyvet szereted legkevésbé? 
Az azkabani fogoly nem lett a kedvencem. Szeretem azt is, de egyrészt nem volt Voldemort, másrészt meg bejött a képbe Sirius.

Melyik filmet szereted legkevésbé? 
Amit még a többinél is jobban utálok, az a hatos. Az odús rész katasztrófa lett, meg az is, hogy mennyire megváltoztatták többek között Ginny személyiségét.

Mi siratott meg a könyvekben/filmekben? 
Min nem sírtam a hetedik részben? Na jó, nyilván túlzok. Nem is tudom, hogy mi készített ki jobban,  Fred vagy Lupin? Meg Dobby. Meg Hedvig. Meg Dumbledore a hatosban.

Ha lehetne, melyik karakterrel jönnél össze?
A könyvbeli Ron lenne a választottam. Nem Rupert Grint miatt, én mindig máshogy képzeltem el Ront, inkább csak bírom a személyiségét.



Ki a kedvenc karaktered?
Ron, de nem akarok nagyon Ron-megszállottnak tűnni. Amúgy is Lupin és ő fej-fej mellett haladnak.

Melyik karaktert szereted legkevésbé? 
Ha nem számítjuk a szokásos gonosz karaktereket (Umbridge, Voldemort), akkor Lunát vagy Pitont mondanám. Tudom, hogy ezzel nagyon sokan nem értenének egyet, láttam is pár vasvillás üldözést, de Luna számomra idegesítő, Piton meg minden ellenére az a tanár marad, akitől rettegtek a gyerekek. Akkor is, ha szerette Lilyt.

Melyik a kevésbé kedvelt idézeted? 
Igazából bármi, amiben furmász van. Nem, amúgy nem tudok felhozni semmit.

Mi lenne a patrónusod?
Remélem, hogy egy foxterrier lenne, bár a Pottermore tesztje szerint hattyú. Igazából azzal se vitatkoznék, csak kevésbé érzem magam hattyúsnak. :D

Melyiket választanád: a feltámadás kövét, bodzapálcát vagy a láthatatlanná tévő köpenyt?
Csak a köpenynek tudnám hasznát venni, és csak jóra használnám, ígérem... Sajnos a kő nem igazán hozza vissza az embert, legalábbis nem úgy, mint amilyen volt.

Melyik házba tartoznál?
Hugrabug.



Ha találkozhatnál valakivel a színészek közül, ki lenne az? 
Nem tudok csak egyet mondani, szóval a top 3: Ralph Fiennes, Maggie Smith és David Thewlis.

Milyen pozíciót választanál egy kviddics csapatban?
Néző. Biztosan félnék a repüléstől. Ha nagyon muszáj, akkor valamelyik állat hátán repülnék (inkább a hippogriffet választanám, mert thesztrállal nagyon furcsa élmény lehet).

Tetszett a sorozat vége?
Eltekintve néhány haláltól, igen, szépen le lett zárva szerintem. Persze szívesen olvasnék még a háború utáni helyzetről, még mielőtt gyereket vállaltak hőseink, de ezzel is meg vagyok elégedve. Az elátkozott gyermeket nem tervezem elolvasni, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni.






A következő részben Bell és most különleges vendégként a barátja is megcsinálják a book taget.


Melyik a kedvenc könyved?
Az ötödik rész egyértelműen. Nagyon szeretem a Főnix Rendjének rendbetételéről szóló részeket, ahogy az elején takarítják a régi lomos lakást. A barátomnak a negyedik a próbák miatt és a látomás az elején és az epic harc a végén és a merengős részek. :)

Melyik a kedvenc filmed?
Nővérem talán még emlékszik hányszor néztem meg az első részt: még VHS-en volt meg, a végén már "futott" a szalag és a legtöbb jelenetet azóta is kívülről fújom. Az első részben még figyeltek a könyvhűségre is: mindig talárban voltak a srácok, és egy színfalak mögé betekintő filmben láttam, hogy pl. Emma Watsonnak egész póthajkészletet varázsoltak a fejére, hogy olyan bozontos legyen a haja, mint a könyv szerint. A barátomnak a harmadik a kedvence a patrónusos és dementoros részek miatt.

Melyik könyvet szereted legkevésbé?
Nekem ez a hetes. Hiányzott a Roxfort hangulata, erőltetettnek éreztem a történet alakulását és úgy minden másképpen történt, mint szerintem szép lett volna, vagy inkább ütős lett volna. A barátom úgy gondolja, hogy nehéz választania, mert mindegyiket egyaránt kedvelte, inkább az első részek felnőttebb fejjel kicsit kidolgozatlannak tűnnek. Szerinte Rowling íróként nagy fejlődésen ment keresztül, ezért a későbbi könyvek jobbak is lettek.

Melyik filmet szereted legkevésbé? 
Ebben mindketten egyet értettünk: az utolsó részek inkább látványosabbak voltak jobb effektekkel, míg az első részek, amiket még majdnem gyerekként láttunk mélyebb nyomot hagytak. Az utolsó két filmet például mindketten csak egyszer láttuk.

Mi siratott meg a könyvekben/filmekben?
A barátom nem sírt. :D Leginkább Sirius halálát tartotta megrendítőnek. Én nem is tudom, Piton halálán elérzékenyültem és Dobby halála is igazán szomorú volt.

Ha lehetne, melyik karakterrel jönnél össze?
Én sem gondoltam, hogy ezt fogom írni, de Cedrickel. Ő jó srác volt, olyan kis ügyes. A HP lányok közül egyik sem állt annyira közel a barátomhoz, így ő ezt a kérdést skippelte (forever alone).

Ki a kedvenc karaktered?
Hermione, bár nem igazán kedvelem azt a vonalat amit csinált belőle az írónő. Például a harcoljunk a házimanókért kicsit erőltetett lépés volt. Én egyébként kedveltem Lunát is, bár még egy kevés mélység kellett volna a karakterébe ahhoz, hogy kedvencnek mondjam. A barátom Hermionét, vagy Nevillet említette meg, azért mert ők végig dolgoznak és rendesen tepernek, tulajdonképpen csinálnak is valamit a történetben. 

Melyik karaktert szereted legkevésbé? 
A barátom Harryre szavazott ennél a kérdésnél: mert csak egy általános főhős, akiben semmi különleges nincsen. Én Ginnyt találtam kicsit fárasztónak az egész történetben, Cho Changet sem kifejezettebben kedveltem (de csak azért, mert nem nagyon szórakoztatott ez az érzelmi hullámvasút, amit vele mutatott be az írónő).

Melyik a kevésbé kedvelt idézeted? 
Nem jut eszembe semmi ilyesmi. A barátom az "After all this time? Always."-t mondta.

Mi lenne a patrónusod?
A barátom farkast szeretne, mert vad és félelmetes, ugyanakkor gondoskodik a családjáról. Az én esetembe macskára szavaztunk.

Melyiket választanád: a feltámadás kövét, bodzapálcát vagy a láthatatlanná tévő köpenyt?
Egy olyan világban, ahol a varázslattal teremteni lehet nem lenne annyi értelme a köpenynek, mint mugliként (hacsak nem sántikálsz rosszban) és én éppen ezért választanám a pálcát. A barátom is azt választaná, azért mert: pew-pew.

Melyik házba tartoznál?
Ha tehetnénk mind a ketten Hollóhátba. Pacsi. Mondjuk, lehet első körben a Mardekárba szeretne tenni a Süveg.

Ha találkozhatnál valakivel a színészek közül, ki lenne az? 
Nekem Emma Wattson, ő mostanában elég sok port kavar. A barátom Ralph Fiennes-szel. (Voldemort színésze) 

Milyen pozíciót választanál egy kviddics csapatban?
Én fogó lennék, hogy ne nagyon kelljen a többiekkel foglalkoznom. A barátom őrzőt mondott, mert ők csináljak a legkritikusabb részét a játéknak szerinte.

Tetszett a sorozat vége?
A barátom szerint jó, hogy így lezárták, ami egyikünknek sem tetszett az az epilógus. Nekem alapvetően a vége felé már sehogy sem tetszett a történet folyása, így nem, nem tetszett a legvége sem.

 Ha tetszett, nyugodtan töltsd ki te is, kíváncsiak vagyunk a válaszaitokra! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3