Könyvsorozat ajánló: ifjúsági

A kép csak illusztráció, de úgy érzem muszáj ide használnom! :)
Nem is olyan rég készítettem egy összefoglalót a kedvenc krimi könyvsorozataimról. Most pedig az ifjúsági könyveket veszem elő. Szereted az ifjúsági sorozatokat? Szeretnél valamit fiatalabb ismerősödnek/rokonodnak keresni? Ha igen, néz meg, melyek szerintem a legjobb ifjúsági sorozatok! 


A könyvek sorrendje teljesen véletlenszerű.

Philip Pullman: Az Úr Sötét Anyagai sorozat
Philip Pullman angol író.  Felkerült a The Times az ’50 legnagyobb angol írók 1945 óta’ listájára.

Az Úr Sötét Anyagainak 3 része jelent meg, az első 1995-ben, a harmadik pedig 2000-ben. Könyvei több díjat is elnyertek, többek között a 2001-es Whitbread Év Könyve díjat (A borostyán látcső).  
Lyra Belacqa kalandjait követhetjük nyomon ezekben a kalandos történetekben, és a különös világban. Kétszer is olvastam ezt a sorozatot, bár mindkettő régebben volt, de tisztán emlékszem rájuk. Felnőtt fejjel teljesen más benyomást tett rám a könyv, mint tiniként olvasva. Pont ezért ajánlom szívesen bárkinek, nem csak az ifjúságnak.

Rick Riordan: Percy Jackson és az Olimposziak sorozat
Rick Riordan amerikai író, több sorozatot is írt, a fent említett pedig bestseller lett, és több díjat is elnyert. A sorozat 5 kötetet tartalmaz.

Én kicsit késve érkeztem a Percy Jackson fandomba, kb. egy évvel ezelőtt, már 24 évesen olvastam. De azt hiszem itt igaznak bizonyult, hogy jobb később, mint soha. Ha elkalandozol a Félvér Táborba Percyvel, érdekes karakterekkel és izgalmakkal találhatod szembe magad. Mindenképp ajánlom, ha szereted a görög mitológiát, és nem bánod, hogy egy kis kalanddal, és Amerikával van fűszerezve.
Ugyanez a világ a színhelye Riordan másik, „Az Olimposz hősei” sorozatának. Ehhez még nem volt szerencsém, bár nagyon régóta a várólistámon van.
Az első 2 részből film is készült, de szerintem nagyon gyengén sikerültek, nem is szeretnék többet összefutni velük.

John Flanagan: A vadonjáró tanítványa sorozat
John Flanagan ausztrál író, aki egy régi barátjával együtt találta ki a „Hey Dad…!” című televíziós sorozatot, és a 293 epizód írója is volt.

A vadonjáró tanítványa szintén egy ifjúsági sorozat, amelyet elég későn olvastam, de hát nem szégyen az. Ugye?!  4 kötete érhető el itthon lefordítva, angolul pedig 14 található meg. A negyedik részét nem tudtam még beszerezni, de az első 3 nagyon tetszett. Könnyed kis sorozat a barátságról, felnőtté válásról. Írtam is nemrégiben egy posztot az első és a második részről, ha érdekel, olvasd el azokat is több infóért! Ha egy könnyed, szórakoztató olvasmányra vágysz és nem bánod, hogy ifjúsági, akkor szerintem érdemes egy esélyt adni neki. A fiataloknak pedig különösen ajánlom a témák miatt, amiket feldolgoz.

Peter Freund: Laura sorozat
Peter Freund német író, forgatókönyvíró és filmproducer.

A Laura c. sorozatának 7 könyve jelent meg. Még emlékszem, hogy tesómmal mennyire szerettük, amikor kicsik voltunk. Gondolkoztam is azon, hogy újból elolvasom a részeket, hogy meglássam felnőtt fejjel mit gondolok róla. Az első részt kifejezetten szerettem. Kedvelem a bentlakásos iskolában játszódó történeteket, általában jó hangulatuk van. Emlékszem, hogy annak idején a Harry Potterhez hasonlították, de úgy vélem ez sok tekintetben nem állja meg a helyét. Szerintem érdemes elolvasni, különösen ha szereted a jó-gonosz harcot. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3