Rick Riordan: Az elveszett hős (Az Olimposz hősei 1.)

Három ​vadonatúj hős. 

Egy eltűnt félisten.

És egy átok, ami mindegyiküket pusztulással fenyegeti…
Percy Jackson visszatér… Vagy mégsem? Ugyanis minden nyom nélkül eltűnik a Félvér Táborból. Annabeth égre-földre keresi kedvesét, egyelőre eredménytelenül. Ám ugyanolyan rejtélyesen, ahogy Percy felszívódott, feltűnik egy Jászon nevű srác, aki semmire sem emlékszik a múltjából, viszont nagyon sokat tud. Például a küldetésekről, és – csak úgy mellékesen – folyékonyan beszél rómaiul, hogy a farkas-pótszülőkről már ne is beszéljünk…
Elhangzik egy újabb prófécia, és kezdetét veszi egy újabb küldetés – most már Jászon vezetésével. Közben kiderül néhány furcsa dolog… Jászonról is. Tényleg létezik egy másik Félvér Tábor, ahol a római istenek gyermekei nevelkednek, akik halálos ellenségei a görög félvéreknek? És a kedves olimposzi szülők vajon miért nem merik hallatni isteni hangjukat? Ki ejtette foglyul Hérát, az istenek hisztis, undok és bajkeverő királynőjét? Megéri kockáztatni érte az életüket?
Megtudod, csak kövesd kedvenc íród kedvenc hőseit a leges-legújabb és legkockázatosabb küldetésre!

Amióta befejeztem  A Percy Jackson és az olimposziak sorozat utolsó részét (2015 december), azóta a fél szemem mindig rajta volt ezen a könyvön. Valamiért viszont mindig elmaradt, nem gyűjtöttem elég erőt arra, hogy elolvassam, mert nem akartam csalódni benne. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, olvass tovább!

"Nem tudom, hogy legyőzhetetlen-e, de a vécéülőke meg se kottyant neki! Ez tuti. Azt akarta, hogy áruljalak el benneteket. Én meg azt mondtam magamban: Lédi Kaka, én ilyen szarságra nem hallgatok!"

Mielőtt azon gondolkodnál, hogy belevágsz ebbe a sorozatba, én azt javaslom, hogy olvasd el a Percy Jackson és az olimposziakat is! Biztos anélkül is meg lehetne érteni, hogy miről van szó, de sok benne a bennfentes információ az előző sorozatokból, és sok hőssel ott ismerkedhetsz meg. Szóval ha esetleg nem olvastad azt, akkor inkább nézz vissza utána, nem szeretnék valamit véletlenül elspoilerezni neked.

A történetről:

A Félvér Táborba 3 új hős érkezik. Jason (nem fogom Jászonnak hívni), aki nem emlékszik semmire a múltjából, mégis ösztönösen tud dolgokat, de az agya a római dolgokra van ráállva. Piper, aki mellett Jason felébred a buszon, nem érti, hogy a barátja miért nem ismeri fel őt hirtelen. Közben pedig nyomasztja, hogy valamit titkolnia kell a barátai elől. Leo, aki nagy tehetség barkácsolásban, és viccek elsütésében. Héra eltűnik, és a gonosz ébredezik. A 3 félisten megérkezése után a Félvér Tábor egy próféciát kap, ami egy újabb veszélyes kaland kezdetét jelzi.

A karakterekről:

Néhány régi, jól ismert szereplő is megjelenik a PJ sorozatból, például Annabeth, Rachel, Thalia vagy Kheirón, de ők most sokkal kevesebb szerepet kapnak.
Jason nekem nagyon semleges karakter, de nem azért, mert nincsenek emlékei. Nem éreztem igazi hősnek, főleg Percy és Leo mellett semmilyennek tűnik, de remélem ez még megváltozik. A legzavaróbb, hogy szerintem nem igazán vicces vagy elmés.
Leo nagy kedvencem lett. Bírom a béna vicceit, és azt is, hogy mellette van egy személyes tragédiája, nem csak egy rétegű karakter. Emellett nincs nagy önbizalma, ezért nem is veszi észre, hogy mennyire tehetséges.
Piper az egyetlen, akiről nem tudom mit gondoljak. Kedvelem, mert rátermett, és nem csak egy üresfejű hős, de nagyon sok minden zavart a viselkedésében, amiről inkább a spoiler-részlegben írnék részletesen. A skálán pedig a 2 fiú közé tenném, de azért közelebb Jasonhöz, mint Leóhoz.
Gleeson Hedge a szatír, nagyon furcsa, haláli figura. Érdekes kiegészítője a csapatnak, szerintem kellett egy ilyen ábrázolás a könyvbe, feldobja a hangulatot.

A cselekményről:

A prófécia elhangzása után a kiválasztott hősök elindulnak a küldetésükre. Nem hiszem, hogy bárkinek nagy meglepetés lenne, kik ezek a hősök, elég egy pillantást vetni a fülszövegre. Az útjuk tele van izgalommal és meglepetéssel. Szerintem a 3 hős nagyon jól kiegészíti egymást, mégis kicsit más velük kalandozni, hiányzott Percy, na meg Annabeth megfontoltsága.
Az új szereplőkhöz új probléma jár, úgyhogy van bőven akcióban részünk. Nagyon tetszett, ahogy szép lassan kitisztult a kép a küldetés, Percy eltűnése, és a Jason körüli problémával kapcsolatban.

Jó volt szerintem a fejezetek felosztása, mindig más szemszögéből követhettük a történéseket, és így több információt megtudhattunk hőseinkről. 
Hiányzott Riordan stílusa, tetszik, hogy ilyen humorosan ír és tele vannak rejtélyekkel a történetei,a hősei pedig hétköznapian rendkívüliek.
Azt hiszem új kedvenc sorozatot avattam, annak ellenére, hogy a fordítással voltak problémáim, sajnálom, hogy nem tudtam angolul beszerezni. Nem értem, hogy Jason miért lett Jászon, ennyi erővel egy csomó nevet meg lehetett volna változtatni. Próbáltam következetesen Jasonnek olvasni, de néha megtréfált az agyam a Jászon láttán, és Dzsászon vagy valami hasonló lett belőle. :D

Ha olvastad a Percy Jackson sorozatot, de nem tudod, hogy mit várj ettől a sorozattól, akkor mindenképp ajánlom, szerintem nem csökken a színvonal azokhoz képest!



Értékelés: 
Ha pedig nem olvastad még a könyvet, akkor ne is olvass tovább, lent egy kis spoileres értékelés vár!






Piper származása számomra váratlan volt, nem gondoltam volna, hogy Aphrodité lánya. Amikor kiderült, kicsit csalódtam, reméltem, hogy valami mást tud majd, mert eddig nem nagyon jeleskedtek Aphrodité utódai. Nála viszont úgy éreztem, hogy nem illik a többiek közé. Végülis valamilyen szinten igazam lett, miután profibb lett a varázsbeszéd alkalmazásában, és kezdett magabiztosabb lenni, örültem, hogy ő az egyik hősünk. Talán ő jó példa lesz féltestvéreinek.
Az viszont zavart, hogy túl sok rész arról szólt, hogy Piper mennyire szép, még szakadt ruhában és koszosan is, és nem csak az anyja áldása miatt. Ő pedig nem is akar szép lenni, nem akar szép ruhákat, és ez milyen rossz. 
A Jasonnel való létező/nem létező kapcsolata pedig zavaró volt, inkább úgy tűnt, hogy csak a korábbi Köd miatti megtévesztés miatt akar most vele lenni. Ráadásul nem értettem, hogy az álmát az apja elrablásáról miért nem osztotta meg korábban a többiekkel, felesleges drámának tűnt nekem.

Leo apja igazából nem volt nagy meglepetés, de az igen, hogy hármójuk közül ő lesz a legbelevalóbb. Sok nehézséget csak Leo találékonysága miatt tudtak legyőzni. Ráadásul vicces is, nem csoda, hogy a kedvencem lett, ő az egyetlen, aki felér Percy szintjéhez. A szerszámtáskája nagyon tetszett, jó ötlet volt a fegyver/tőr helyett, és illik is hozzá. Festust is nagyon bírtam, sajnáltam, amikor tönkrement.
A végén nekem furcsa volt, hogy rögtön Leo és Piper lettek a saját bungalójuk vezetői, hiszen kb. 1 hete érkeztek a táborba.
A római rész, és a másik tábor ötlete szerintem jó, végülis logikus, hogy római alakjukban is lehetett gyerekük az isteneknek. Alig várom, hogy megismerkedjek velük is!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3