Top 3 Íróim

Egy új rovattal készültem nektek, melyben különböző, nem csak könyves témák kerülnek a terítékemre. Ezen a héten a központban az írók lesznek. Ha érdekel, hogy ki a 3 kedvenc íróm, olvass tovább!





1       Agatha Christie (1890-1976), „a krimi koronázatlan királynője”


Anyának és a dédnagymamámnak is szép kis gyűjteménye volt Christie regényeiből, így találkoztam először a műveivel, amikor még kislány voltam. A moly szerint a magyarul megjelent könyveiből 38-at olvastam el. Igazából olyan 60-70 körül lehet, mert a régebbi olvasásaimat nem vittem fel. Nem is probléma, mert tervezem elolvasni az összeset újból. Azért szeretem a könyveit, mert mindig meglep, még általában többszöri olvasásra is, és tudom használni a kis szürke agysejtjeimet. Tavaly olvastam tőle életemben először az álnevén (Mary Westmacott) írt regényt, és nagyon tetszett, be is tettem a legmeghatározóbb olvasmányaim közé. Nálam nem is volt kérdés, hogy ki kerüljön az első helyre.

"Gondolj másokra is, drágám, és ne túlságosan sokat magadra. És vállald bátran a felelősséget, ami rád hárul!" Agatha Christie/Mary Westmacott: Távol telt tőled tavaszom

A kép forrásához kattints ide!

2     Jane Austen (1775-1817)


A Büszkeség és balítélet az egyik nagy kedvencem, év elején pedig elkezdtem behozni lemaradásomat Austen többi művével szemben. Nagy részüket még gyermekkoromban olvastam, de azóta már elfelejtettem őket (az Értelem és érzelem felénél kezdtem rájönni, hogy ezt már nagyon régen, de olvastam). Könyveinek főszereplői általában intelligens hősnők, akik mások, mint a kor, környezetük jellemzői.  Szeretem a humort, és azt az iróniát, ami áthatja a történeteit, amelynek segítségével ki tudok szakadni a világunkból, és visszamenni az időben.

"A félénkség nem más, mint ilyen vagy amolyan alsóbbrendűségünk tudata. Ha elhitethetném magammal, hogy modorom tökéletesen könnyed és kellemes, nem lennék félénk sem." Jane Austen: Értelem és érzelem

A kép forrásához kattints ide!

3       J. R. R. Tolkien (1892-1973), „a modern fantasy atyja”


A Gyűrűk Ura filmtrilógiát még gyerekként láttam, de rögtön a szívembe zártam a világot, amit Tolkien teremtett. Még akkor megpróbáltam elolvasni A Gyűrű szövetségét, de csak az első pár oldalig jutottam. Azóta viszont szép lassan bepótolom a lemaradásomat a műveiből, és nem győzök csodálkozni, hogy milyen gazdag a világ, amit teremtett. Tolkien az angol nyelv és irodalom professzora volt, és 15 mesterséges nyelvet alkotott.


"Derűsebb lenne a világ, ha közülünk többen tartanák többre az evést, a jókedvet és a dalt, mint az arany halmait." J. R. R. Tolkien: A hobbit

A kép forrásához kattints ide!

Ők lennének az én kedvenc íróim. Nektek kik kerültek fel a listára? Írjátok meg kommentben! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3