Csináld magad! #persely

A napokban végeztem a lomtalanítással, és sikerült megmentenem pár ruhadarabot, amit már senki nem hord ugyan, de sajnáltam kidobni. Ezzel egyidőben megtaláltam az aprópénzeimet, amiket egy kis tálkában gyűjtöttem. Mivel kinőtték a tálkát, úgy döntöttem itt az ideje, hogy készítsek egy perselyt, amiben az aprót össze tudom gyűjteni a jövőbeli tervemre. Ötvöztem hát a kettőt, és így született meg a perselyem. Szerencsére dokumentáltam is a folyamatot, ha érdekel, nézd meg a képeket!




Amire szükség van:

- egy befőttesüveg, vagy valami műanyag tartó, cipősdoboz
- cérna, tű
- régi ruhadarab
- olló
- kés
- pénz, a méretezéshez


Én egy nagy, 2 literes befőttesüveget használtam, de akár nutellás üveg, vagy valami hasonló is megfelel a célra.
Először az edény kupakjára mértem egy akkora lyukat, amibe az összes méretű apró bele tud férni. Mivel nem hoztam el a jó kis késemet a nyaralásra, anya meg nem díjazta, hogy az itthoni késeket használjam, apa kivágta nekem a lyukat. Ollóval kicsit igazítottam a szélein, és teszteltem, hogy befér-e rajta a pénz. Ha te is befőttesüveget használsz, akkor vigyázz, hogy óvatosan vágd el a tetejét, nehogy megvágja a kezed.




Fontos, hogy ellenőrizd átfér-e a pénz a lyukon, nehogy itt akadjon meg a művelet. Nekem is kellett egy kicsit igazítani rajta.


Ezután dekorálhatod bármivel, én először papírral szerettem volna, de eszembe jutott az a megmentett póló, úgyhogy eldöntöttem, hogy azt fogom az üvegre varrni.


Nekem fontos volt, hogy ne férjek hozzá a pénzhez, ne lehessen csak lecsavarni a tetejét, és kivenni ami összegyűlt benne. Persze ezt így is meg lehetne csinálni, csak előtte le kéne vágni róla a ruhát, azt meg nem fogom ha már ennyit szenvedtem vele.
Számomra ez lépés nehéz volt, ugyanis nincs nagy kézügyességem. A régi póló mintáját szerettem volna dekorációra használni. Hát megküzdöttem érte. Fél órán keresztül ültem a padlón, és forgattam az üveget a pólóval együtt, néztem, hogy hogy lenne legegyszerűbb szétvágni az anyagot.


Először körben bevarrtam az anyagot az üveg körül.


Mivel nem vagyok valami varrózseni, egy kicsit bénára is sikerült az összevarrás, majdnem olyan, mintha egy féllábú kutya csinálta volna. Az általános iskolai technika órán kicsit kevesebb falevelet kellett volna papírra ragasztani, és többet varrni. A faleveles művelet még mindig megy. :)



Ezután az alját csináltam meg egy kis bénázás után, de szerencsére azt nem nagyon kell mutogatni senkinek.
A teteje talán valamivel lassabban ment, mert ott szépre szerettem volna. Nagyon sokáig teszteltem a lehetséges megoldásokat, végül ennél a változatnál kötöttem ki:


Miután bevarrtam a tetejét, már csak az előzőleg vágott lyuknál kellett elvágnom az anyagot. Kétségkívül ez volt a legegyszerűbb része a műveletnek. Pedig nagyon könnyű perselyt csinálni, van egy olyan érzésem, hogy csak magamnak bonyolítottam meg.




Íme a kész műalkotás:





Azért egy persely-szépségversenyre nem vinném el, de a célra tökéletesen megfelel. Megmaradt valamilyen formában a régi pólóm is, és az üveget később is fel lehet használni, ha egyszer úgy döntök, hogy levágom róla az anyagot. Nem kellenek hozzá nagy eszközök, pont ezért választottam ezt a megoldást, hiszen itt nincs nagyon más, amivel dolgozhatnék. 
Ja, és tök jó, hogy bele tudok nézni az aljába, és látom, hogy nagyjából mekkora összeg van benne.


Még jó, hogy ilyen nagy üveget választottam!
Lehet is kezdeni a gyűjtést! Ha kedvet kaptál hozzá, akkor sok sikert és jó alkotást! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3