Könyves kérdések

Épp egy jó, de viszonylag hosszú könyvet olvasok, időm meg nincs túl sok, szóval kerestem egy Book Taget, amíg elkészülök az értékeléssel.
Különféle könyves kérdésekre tudhatjátok meg a válaszaimat, például, hogy mi a legfontosabb lecke, amit könyvekből tanultam meg.
Ja, és tesómmal csináltunk egy instagram fiókot, a blog alján megtalálhatjátok az eddig feltöltött képeinket.
A válaszaimért olvass tovább!



1. Mi a kedvenc könyved?
Attól függ, hogy éppen milyen időszakom van. Jelenleg Mary Westmacott (Agatha Christie) Távol telt tőled tavaszom a kedvencem. 

2. Ki a kedvenc íród?
Úgy érzem az lenne igazságos, ha férfi és női írót is választanék, úgyhogy Agatha Christie és J.R.R. Tolkien.

3. Melyik műfajt szereted jobban?
Krimi, mindenképp. De sokat próbálkozok más irányban is olvasni.

4. Melyik a kedvenc könyvsorozatod?
A Harry Potter és a Percy Jackson sorozat. Nem könnyű választani köztük.

5. Melyik könyvet utáltad olvasni a suliban?
Egyetlen kötelező volt, amit nem olvastam el a suliban, és ez Gustave Flaubert Bovaryné c. könyve. Elkezdtük együtt olvasni a barátnőmmel, de mindketten untuk már az elején, szóval kötöttünk egy alkut, és nem fejeztük be. Később pedig így mentünk el érettségire. Azóta se értem, hogy hogy lehettem ilyen vakmerő. :D Azért senki ne próbálja meg, lehet, hogy nem lesz olyan szerencsés, mint mi.

6. Mi az első könyv, amire emlékszel gyerekkorodból?
Nógrádi Csilla: Az elvarázsolt cifra palota- Utazás az időben

7. Könyvesbolt vagy könyvtár?
Mindkettő, de a könyvtár barátságosabb a pénztárcámmal. Ráadásul a miénk olyan kicsi, kellemes hely, nem járnak túl sokan, úgyhogy legyen inkább könyvtár.

8. Hány könyved van?
Az albérletben nem sok, otthon viszont annál több.

9. Olvasol alvás előtt?
Néha. Általában olyankor olvasok, amikor egyedül vagyok, vagy amikor a vőlegényem zombikat írt a CoD-ban.

10. Melyik a kedvenc olvasó pozíciód?
Vagy a fotelban szeretek ülve olvasni, vagy a hátamon fekve, de azt nem bírom sokáig, muszáj olyankor pozíciót váltanom, mert FÁJ.

11. Mi a legutolsó könyv, amit olvastál?
Agatha Christie: A fogorvos széke. Most pedig Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör c. könyvüket olvasom.

12. Melyik idézetet /bármelyik könyvből/ nem fogod soha elfelejteni és miért?
“We're all mad here.”―Lewis Carroll, Alice in Wonderland / Alice Csodaországban
Magyarul: „Itt mindenki bolond.” Maga a könyv nem lett nagy kedvencem, de ez az idézet nagyon megtetszett, főleg angolul szeretem, hisz a könyvet is úgy olvastam. Furcsa, de kicsit segít abban, hogy kezelni tudjak pár embert.




13. Science fiction or fantasy?
Háááát…inkább fantasy.

14. Melyik könyv olvasását bántad meg?
Kami Garcia - Margaret Stohl: Beautiful Creatures – Lenyűgöző teremtmények. Nem is értem miért olvastam végig. Fel is került azon sorozatok listájára, amiket soha nem fogok befejezni.

15. Mekkora a könyvespolcod?
A bérelt lakásban semekkora. Viszont az e-könyvtáram hatalmas. :D

16. Átlagosan hány könyvet olvasol egy évben?
Attól függ mennyire engedi az időm. Tavaly 53 sikerült, előtte viszont 93.

17. Melyik könyvet vagy képes százszor elolvasni, és még mindig nem unod?
Harry Potterek. Már az egészet kívülről fújom. De nagyon sok AC krimit is elolvastam már többször. Szerencse, hogy nem mindig emlékszem a végkifejletükre, szóval tudnak meglepetést okozni.

18. Szeretsz a szabadban olvasni?
Ha szép idő van, igen. Régen sokat olvastam kint, de Angliában nem könnyű megfelelő időt választani, mindig akkor esik az eső, amikor szabadnapos vagyok.

19. Mi a legnagyobb lecke, amit könyvekből tanultál?
Óvakodj a bajszostól és az idős nénitől. Vagyis soha ne gyilkolj mesterdetektívek közelében. :D
(Lehet, hogy egy kicsit sok krimit olvastam mostanában.)

Miss Marple
Hercule Poirot














20. Melyik a legjobb könyv, amit az elmúlt évben olvastál?
Hűűha… talán Leányrablás Budapesten Böszörményi Gyulától. Meg Rick Riordan könyvei.

A Tag eredetijéért kattints a linkre!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3