Top 10 kedvenc idézetem

A költözési készületek és a nyaralás miatt egy kicsit lemaradtam a Top sorozattal, most viszont hoztam nektek egy gyűjteményt. Pár éve kaptam egy nagyon szép könyvecskét a barátaimtól karácsonyra. Minden évben van egy határidőnaplóm, amiben a fontos dolgokat fel szoktam jegyezni. Egy alkalommal, amikor még együtt éltünk, botor módon hagytam nekik, hogy megkeressenek valamit benne. Azt hiszem nem kellett volna, azóta is azon röhögnek, hogy mindent felírtam. Ezért is kaptam tőlük egy naplót ajándékba. Pedig csak úgy mellékesen megjegyezném, hogy már mentett meg minket a pontosságom. :D Mivel igazi naplót nem írok, valamit szerettem volna kezdeni a könyvvel. Így lett belőle idézetgyűjtemény. Íme, a Top 10.


Sokszor lusta vagyok kimásolni az idézeteket a naplóba, úgyhogy általában hetekig ül a már elolvasott könyv a Kindle olvasómon. Ha papír alapú könyvet olvasok, akkor pedig csinálok egy fényképet a részről, amelyet be szeretnék másolni a könyvbe. Borzalmas vagyok, tudom.



Csata a labirintusban (Rick Riordan)

"...addig ne mondj ítéletet mások felett amíg nem álltál a kohója előtt, és nem dolgoztál a kalapácsával."

Távol telt tőled tavaszom (Mary Westmacott (Agatha Christie))

"Ne légy lusta gondolkodni, Joan, drágám! Ne a külső, felszínes látszat szerint ítéld meg a dolgokat, csak azért, mert nincs ennél könnyebb, és mert ezzel fáradságot takaríthatsz meg! Az életet élni kell, nem magyarázgatni. És ne légy túlságosan elégedett önmagaddal!"

És eljő a halál... (Agatha Christie)

"A félelem nem más, mint tökéletlen tudás – mondta Hori. – Ha meglesz a tudásunk, Reniszenb, akkor nem lesz több félelem."

Tizenhárom rejtély (Agatha Christie)

"Tudod, kedvesem – felelte Miss Marple –, az emberi természetben nincsenek nagy különbségek, bárhol is éljen az ember, falun pedig kiváltképp jó lehetőség adódik arra, hogy közvetlen közelről lehessen megfigyelni minden kis rezdülést."

A fogorvos széke (Agatha Christie)

"Az a mondás járja, hogy senki sem lehet hős a komornyikja szemében. Ehhez hozzátehetjük, hogy kevés ember lehet hős a fogorvosi székben."



Az ABC gyilkosságok (Agatha Christie)


"Mindig az ilyen apró dolgok fogják meg az embert legjobban. Különösen olyasmi, ami öröm, ajándék, kedves és természetes."

Harry Potter és a Tűz Serlege (J. K. Rowling)

"Egy ember igazi természetéről az árulkodik legjobban, ahogy az alárendeltjeivel bánik. Ne azt nézd mit csinál, mikor vele egyenrangúak között van."

Harry Potter és a Főnix Rendje (J. K. Rowling)

"Sárkányból nem lesz golymók."

Sárkányok tánca (George R. R. Martin)

"(…) soha nincs megfelelőbb időpont a mostaninál."

Hamish Macbeth és az eljegyzési vendég (M. C. Beaton)

"Kedvesnek kell lenned az emberekkel, miközben fölfelé visz az utad. Még találkozhatsz velük akkor is, amikor lefelé vezet."

Találtatok nektek tetsző idézetet? Írjátok meg a kommentben! Szép napot!

Megjegyzések

  1. Nagyon jó, szeretem az ilyen bölcsességeket és jó ötletet adtál a fényképezéssel :) Köszi,csak így tovább.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett, akkor mégsem borzalmas megoldás a fényképezés. Szép napot! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3