Bodzaszörp

Mindig szerettem a bodzát, és nemrég észrevettem, hogy terem a kertünkben is. Ekkor döntöttem el, hogy idén pár év kihagyás után újból csinálok szörpöt. Nem mondom, hogy egyszerű volt, főleg mert a garázs lomtalanításával egy időben akartam megcsinálni, de végül mégis elkészült. :)












Mivel egyik recept se tetszett annyira, ezért egy kicsit alakítgattam rajtuk, és így született meg az enyém.

A környékünkön szinte bárhol lehet bodzát találni, főleg a bicikliutak mentén láttam nagyon szép bokrokat. Biztos felétek is található.

Hozzávalók 5 liter vízhez:
- 4 kg cukor
- 30 bodzavirág
- 5 g tartósító
- 25 g citromsav
- 3 citrom


Egy hatalmas lábasban karamellizáld az 1 kg cukrot.



Amikor kész lett, mi a biztonság kedvéért tettünk hozzá még egy kis cukrot, és utána öntöttük hozzá az 5 liter vizet.
Így nem gőzölt nagyon. Igaz, hogy a karamell beállt egy tömbbe, de egy idő után elolvadt. Csak folyamatosan kellett kevergetni.


A vízhez és a karamelltömbhöz add hozzá a maradék cukrot, forrald fel.  majd ha minden elolvadt, mehet bele a tartósítószer is.


Ezután kicsit hagyd hűlni. Én elég türelmetlen voltam, és csak 1 órát hagytam neki, és még így is elég meleg volt.
Most mehet bele a karikákra vágott citrom, a citromsav és a bodzák. Én nem mostam meg őket, csak a bogarakat próbáltam meg (sikertelenül) eltüntetni róluk.



2-3 napig hagyd állni hűvös helyen, és néha kevergesd meg őket. Ha nincs sok hely a konyhában, akkor csak tedd be a húgod szobájába, én is így csináltam. :D
Szűrd le a kész szörpöt, és töltsd át a fertőtlenített üvegekbe.


Igaz, hogy az enyém 5 liter vízből készült, de kb. 7 és fél liter lett a kész szörp. Még jó, hogy több üveget mostunk el.
Kellemes bodza íze van, én érzem rajta a karamellizálást is, de szerintem ezzel egyedül vagyok. Nekem jobban bevált ez a recept, mint a sima.


Remélem tetszett az én verzióm! Szép napot nektek! :)

Megjegyzések

  1. Emlékszem, hogy kislánykorunkban együtt készítettük. És együtt csináltunk citromszörpöt is, azt szerettem a legjobban. Azt nem készítesz idén?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nincs tervben, de lehet, hogy sort kerítek rá. Szeretnéd? Rózsaszörpöt is csináltunk, emlékszel?

      Törlés
  2. Hogyne, szerintem 2 km-es körzetben minden gazdátlan rózsabokor emlékszik rá. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3