Sztoridélután szeptember


A minap elolvastam egy Agatha Christie krimit, és azon gondolkodtam, hogy erről egy teljes értékű bejegyzést nem tudnék létrehozni, hisz hiába szerettem a könyvet, csak pár magvas gondolat fogalmazódott meg bennem róla. Innen rögtön M.C. Beaton Hamish Machbetje felé vettem az irányt, akinek egy kicsit a megszállottja lettem az utóbbi időben, de írni elfelejtettem róla. Így született meg az ötletem, hogy készítek mini értékeléseket, és akkor már miért ne írhatnék a filmekről vagy sorozatokról is, mert hát egy kicsit sorozatfüggő is vagyok. :)
Még jó, hogy jön az ősz, és nem is kell elhagynom a házat a szabadnapjaimon. :D (Bárcsak igaz lenne!) Fogadjátok hát sok szeretettel a gyűjteményeimet a sztorikról, melyek érdekeltek annyira, hogy megosszam veletek!

Filmek

Imdb
Pókember: Hazatérés (2017)

Mindketten szeretjük a Marvel filmeket, úgyhogy idén ajándékozás helyett moziba mentünk az évfordulónkon a vőlegényemmel. Pókember soha nem volt a kedvencem (#TeamCaptainAmerica), de ez a rész kifejezetten tetszett. Vicces is volt, de azért nem vitték túlzásba, mint a Guardians of the Galaxy Vol. 2-t.
Azt hittem nem fogom bírni a századik Pókember színészt, de Tom Holland elég hiteles lett, jobban áll neki a szerep, mint a többieknek. Én egyedül Zendaya szerepét nem értem egészen, azt gondoltam kicsit több értelme lesz, ha már ennyire beharangozták.




Imdb
A setét torony (2017)

Ahhoz képest, hogy nem vagyunk annyira moziba járósok, most megint eljutottunk tesómékkal négyesben A setét toronyra. Nagy elvárásaim voltak a filmmel kapcsolatban nemcsak a színészgárda, de a Stephen King adaptáció miatt is. Hát őszintén nem közelítette meg a szintemet. A könyvet nem olvastam ugyan, gondoltam ha jó lesz a film, akkor elkezdem, de ezek után nem érdekel annyira. Jó, nem biztos, hogy ez a könyv hibája, de a film elég közepes lett szerintem. Ez a másfél óra elég kevés volt, hogy jobban érdekeljen a történet, elég sok mindent nem magyaráztak meg rendesen azoknak, akik esetleg nem ismerősek a történettel, ráadásul a vége szerintem ennél átlagosabb nem is lehetett volna. Annyi kérdésem maradt! Miért nem tudtunk meg többet akármiről? Miért ilyen béna, és nem félelmetes a főgonosz? Mi volt ez a leszámolás? Miért írok még mindig erről a filmről? El akarom egyáltalán olvasni így a könyveket? Közületek olvasta valaki?



Wonder Woman (2017)

A DC 2017-es szuperhősös filmjével kapcsolatban nem voltak ugyan nagy elvárásaim, de még így is nagy csalódás volt. A csodanőt alakító Gal Gadot szerintem nem a legtehetségesebb színésznő, én nem őt bíztam volna meg a szereppel, de igazából az egész szereplőgárdát is lecseréltem volna. Az előzményfilm nem tűnik ki semmivel a többi hősös film közül, legfeljebb nekem annyiban, hogy többi nem idegesített ennyire. Amúgy se szerettem a DC-t, ez pedig biztos nem segített a helyzeten.


Sorozatok

Imdb
Westworld (2016- ) (Első évad)

A Westworld az HBO sci-fi és thriller sorozata.
A történet a jövőben játszódik, ahol Westworld egy vadnyugati témájú park, amelyet élethű androidokkal népesítettek be. A gazdag vendégek pedig kedvük szerint szórakozhatnak a parkban következmények nélkül.
Véletlenszerűen találtam rá a sorozatra, de nem hiszem el, hogy idáig nem jött szembe velem. 
Az alapsztori elég elgondolkodató, legalábbis nekem megfordult a fejemben, hogy én mit csinálnék ebben a jövőben, mennék-e a parkba, ha igen, mit csinálnék, és amúgy is mit szólnék az androidokhoz. 
Nem szeretnék túl sokat mondani róla, de ha érdekel a leírása mindenképpen ajánlom, nekem tetszett az első évad. És még a színészek is elég hitelesek. Végre valami pozitív a Csodanő után. Sajnos a második évad csak jövőre jön, de én biztosan folytatni fogom.


Imdb
The Handmaid's Tale (2017- ) (Első évad)
A szolgálólány meséje

A sorozat Margaret Atwood azonos című regénye alapján készült. A közeli jövőben súlyos probléma a terméketlenség, ez ad táptalajt az új kialakuló rendszernek, amiben a nők sorsa vagy a béranyaság vagy annál is rosszabb lesz. 

Jelenleg 10 epizódja jelent meg, de 2018-ban várható a második évad. Nem könnyű a témája, de elgondolkodtató, érdemes megnézni. A könyvet nem olvastam, de erősen gondolkodom rajta. Valamelyikőtöknek volt szerencséje hozzá?








Könyvek


M.C.Beaton: Hamish Macbeth és a rosszéletű nagynéni, Hamish Macbeth és a gyilkos vakáció, Hamish Macbeth és a pórul járt mókamester

Rögtön 3 Hamish történetet olvastam el egymás után, valamiért nem bírtam abbahagyni őket. Nem mintha annyira kiválóak lettek volna, csak beszippantott az a környezet, a 3 könyv elég hasonló, igazából egy sémára épültek. Egy olyan új karakter se volt a 3 könyv alatt, akit meg lehetett volna kedvelni. Sőt régi se, Hamishon kívül. A könyvek nem igényelnek nagy nyomozást, vagy kellő odafigyelést, inkább csak könnyű kikapcsolódás, ha például melóban vagy és unatkozol. Mint például én. Mindhármat ott olvastam, mert azért valamennyire figyelni is kellett a melóra. Kár, hogy ezekne az időknek vége, most lesz egy tréningem, oda azért nem vihetek könyvet.
Nem tudom mi ez a kötődés Beaton könyvei és köztem. Annyira szeretnék a Felföldön lenni, lehet csak azért érdekel, mert olyan hangulatosan tudja leírni Skóciának ezen részét. Hamish helyében én is ragaszkodnék hozzá. Azt hiszem most tartok egy kis szünetet, de ha te pont olyan helyzetben vagy, mint én voltam, próbáld ki a krimiket. Csak nagy csodát ne várj! :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3