Szerepcserés támadás 1. rész: Bell kihívása


Egyszerre vagyok izgatott és ideges a szerepcsere miatt. Kb. 100 éven keresztül gondolkodtam azon, hogy milyen könyveket adjak fel Bellnek. Nem titok, hogy ő reál beállítottságú, én pedig humán, ráadásul ezen kívül is teljesen más az érdeklődési körünk. Bell ha olvasott is mostanában könyvet, azok tuti szakkönyvek voltak, úgyhogy elég nagy feladatot kaptam ezzel a kihívással.


Az én kedvencem a krimi, de nem éreztem volna most egyiket sem elég ütősnek. Nem biztos, hogy ki tudná rángatni Bellt ebből a világból.
Ezzel el is érkeztünk a választási szempontjaimhoz.

A szempontok (előre szólok, hogy valamelyiket meg fogom szegni, de hát ezeket csak én állítottam fel :D )
Olyan könyvet kerestem, ami:

Nem sorozat, hisz ez a 2 alkalom nem lenne elég az egészre.
Nem túl hosszú, mert nem tudná befejezni egy hét alatt. Főleg, ha nem is tetszik neki.
Legyen rajta az én olvasmánylistámon, hogy meg tudjuk beszélni. Végre valakivel tudnék róla beszélni!
Kicsit se legyen köze a fizikához. (Nem mintha olvasnék olyat, aminek van…)
Az teljesen mindegy, hogy én szerettem-e a könyvet vagy nem, mert ugye ízlések és pofonok. Az a jó, hogy tesóm annyira nincs otthon a mostani könyvekben, így biztos, hogy újdonság lesz neki a választottam.
Kivételesen annyira ráértem munka közben, hogy még egy pro/kontra listával is előálltam.


Így születtek meg a választottjaim.

A könyvek
E. Lockhart: A hazudósok


Egy gyönyörű és előkelő család.

Egy magánsziget.

Egy ragyogó lány, akinek baja esett; egy szenvedélyes fiú, aki a társadalmi igazságot keresi.
Egy négyfős baráti kör – a Hazudósok, akiknek a barátsága pusztító fordulatot vesz.
Egy forradalom. Egy baleset. Egy titok.
Hazugságok hazugságok hátán.
Igaz szerelem.
Az igazság.

A hazudósok a többszörös díjnyertes író, E. Lockhart új, modern, intelligens, titokzatos regénye.

Olvasd el!

És ha valaki megkérdezi, mi történik a végén, csak HAZUDJ!


Elég rövid ahhoz, hogy egy tesóm egy hét alatt befejezze, és még nem írtam róla értékelést, így kicsit se tudom befolyásolni a véleményét. Nem sorozat része, és tuti kihúzza a világából.
Nagyon kíváncsi vagyok Bell mit gondol majd róla. Van pár tippem amúgy: szerintem idegesíteni fogja Cady, és hülyeségnek fogja tartani a történetet. (Ha esetleg mégse, akkor mindent tagadok! Ezt nem én írtam, valaki kényszerített! :D )

A második könyvvel már egy kicsit bajban voltam. Latolgattam Paula Hawkins: Lány a vonaton című könyvét, de az nem titok, hogy nem szerettem, az első értékeléseim között írtam is róla. Pedig amúgy jó lenne, mert nem sorozat, nem is olyan hosszú, de úgy érzem, hogy egyikünknek sincs szüksége most egy ilyen könyvre, úgyhogy más mellett döntöttem.

Rick Riordan: A villámtolvaj (Percy Jackson és az olimposziak 1.)


A tizenkét éves Percy Jacksont eltanácsolják az iskolából. Megint.

Bármennyire igyekszik, úgy tűnik, képtelen távol tartani magától a bajt. De tényleg szó nélkül végig kell néznie, ahogy egy kötekedő kölyök molesztálja a legjobb barátját? Tényleg nem szabad megvédenie magát az algebratanárnővel szemben, amikor az szörnyeteggé változik és meg akarja ölni?

Természetesen senki nem hisz Percynek a szörny-incidenssel kapcsolatban; abban sem biztos, hogy magának hisz. Egészen addig, míg a Minótaurusz be nem kergeti a nyári táborba.
Hirtelen mitikus lények járkálnak ki-be a lakokba és Percy görög mitológia könyve megelevenedik. Rájön, hogy az olimposzi istenek a huszonegyedik században is élnek. Sőt, ami ennél is rosszabb, felbosszantotta őket: Zeusz villámát ellopták, és Percy az első számú gyanúsított.
Percynek mindössze tíz napja van arra, hogy megtalálja és visszaadja a Zeusztól ellopott holmit, és békét teremtsen a háborúságban álló Olimposzon.


Oké, azt hiszem elszaladt velem a ló…  Nem vagyok ám PJ megszállott! Tényleg nem… Csak annyira szeretném, hogy Bell is elolvassa, hátha neki is tetszene! Igaz, hogy egy sorozat része, de úgy emlékszem önállóan is megállja a helyét, és direkt azért választottam a második hétre, hogy ha mégis megszeretné, akkor tudja folytatni nélkülem is. Nem lehangoló, és még tanulhat is a görög mitológiáról. Igaz, hogy Percy még csak 12 éves ebben, de lehet Bellt se fogja zavarni. Igazság szerint  egyáltalán nem vagyok biztos abban, hogy szeretni fogja a könyvet, mégis megér egy próbát.

Kíváncsian várom, hogy mit hoz ez a 2 hét szerepcsere! Köszönöm, hogy velünk tartotok! J

(Most megyek és próbálom nem meglesni, hogy Bell mit állított nekem össze!)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Saját könyvtár a gépeden, avagy hogyan használjuk a Calibre programot?

Macskakaki, avagy a ronda, de finom süti

Madarat tolláról... 3