Sztoridélután október
Íme a sorozat második része: a könyvek, amelyeket nem értékeltem, és a sorozatok/filmek,
amik elég sok időt elvettek az olvasástól.
Könyvek
Neal Shusterman: Unwind
Gyomorforgató, elgondolkodtató, szörnyű, bizarr, de valamilyen
szinten kiszámítható és számomra nem lett különösebben kedvelt. Neal Shusterman
disztópiás sorozatának első része megrázott, de nem annyira, hogy érdekeljen a
folytatás. A karakterei közül kettőt sikerült megkedvelnem, ezek közül az egyik
kisebb mellékszereplő volt, úgyhogy nem igazán éreztem a kötődést a világukhoz.
Connorban idegesített a butasága, és a meggondolatlansága, Risa pedig szerintem
jellemtelen, nem igazán különleges hősnő.
Rick Riordan: The Dark Prophecy (The Trials of Apollo 2.)
Kikölcsönöztem a hangoskönyvet a könyvtárból, hogy ne
unatkozzak a munkahelyem felé sétálva. Nem bántam meg, de már-már sajnálom,
hogy nem volt több időm hallgatni. Az angol változatot Robbie Daymond narrálja,
akinek a hangja tökéletesen illik a történethez. Még szórakoztatóbb így Apolló,
és a többiek is. Kicsit kinőttem már ebből a sorozatból, de viccesnek még
mindig vicces, néhol izgalmas, de nem különösebben mozgatja meg az ember
agytekervényeit. Főleg, ha már 26 éves, és ifjúsági sorozatot hallgat munkába
menet.
Liane Moriarty: Big Little Lies
Lehet, hogy egy kicsit ráfeküdtem az angolra, mert az utóbbi
időben csak ezen a nyelven olvastam/hallgattam mindent. A Big Little Lies élvezetes olvasmány volt, de most, hogy eltelt egy kis idő amióta befejeztem, rá kellett
jönnöm, hogy akkora nyomot azért nem hagyott bennem. Az interjús felosztás, és
a nem szokásos felépítés tetszett, ahogyan a karakterek is. Nem mondom, hogy
szerettem őket, de mégis megkedveltem őket, a hülyeségeikkel együtt, ha ez így
érthető. Elég sok komoly téma felmerült a könyvben, például a családon belüli
bántalmazás, vagy az iskolai (bullying), de valahogy egyikre sem sikerült kellő
mennyiségben koncentrálni, így elég nagy hiányérzetet hagyott bennem. Az
interjúztatott szülők humora, és a meglátásaik nagyon tetszettek, ami
mindenképpen húzott egyet felfelé a végső értékelésemen. Bárcsak komolyabb lett
volna egy kicsivel...
Sorozatok
Imdb |
Dirk Gently’s Holistic Detective Agency (2016-)
A BBC America sorozata Douglas Adams könyvsorozatának
adaptációja. Dirk egy holisztikus detektív, aki egy ügyön dolgozva Toddra
bukkan, majd ketten megpróbálnak a furcsa történések okára rájönni.
Kicsit elvont, beteg sorozat, de nem bírtam abbahagyni a
nézését. A karakterek nagyon jók, a sztori is. Ha egy kicsit más fajta nyomozásra vágysz, mint a Gyilkos Elmékben, akkor szívesen ajánlom.
Imdb |
Stranger Things (2016-)
Nem hiszem, hogy sokak számára ismeretlen lenne a Netflix
saját sorozata. Az 1980-as években, Hawkins városában egy 12 éves fiú, Will
eltűnik. Míg a barátai és a családja a seriff segítségével utána nyomoznak,
furcsa dolgok kezdenek történni.
A sorozat a második évadjában jár, ha lehet ez még jobban
tetszik, mint az előző. Nagyon szeretem a karaktereket, furcsa is, hogy a
gyerekek ennyire jó színészek, általában idegesíteni szoktak. Izgalmas, vicces
és hátborzongató.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése